Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-25, 19:09 #18
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Fick dystert erfara att Loopia inte heller tar adekvat backup på mailen. Tydligen finns bara backup för max två dygn tillbaka, se punkt 15 i fotnoten här:

https://www.loopia.se/webbhotell/specifikationer/

I mitt fall med att Loopia rensade mitt konto med mail, så ville jag ha tillbaka innan deras ändring de gjorde i mitt konto på fredagen så svarade dom på måndag morgon att dom inte kunde ta tillbaka för det finns bara backup två dygn tillbaka (notera då att jag skickade förfrågan på fredagen, ingen svarade på min support senare på fredagen och ej heller under helgen då backupen fortfarande uppenbarligen hade funnits).

Först gör dom så att mina mail försvann, sedan väntar dom över två dagar och säger att inte någon backup finns. Snacka om att ge sina kunder en käftsmäll.

Tänk om det händer något stort för många kunder med mailsystemet under en långhelg.

Loopia svarade faktiskt mig varför de inte har backup längre tid tillbaka, jag citerar direkt hur de svarade mig:
Citat:
Tyvärr har vi inte backup för e-posten längre tillbaka än så, detta då just
e-post förändras väldigt mycket och ofta, vilket dels innebär att det
kräver en hel del resurser att ta backup på, samt att det i de flesta fall
inte heller är intressant med äldre backuper. Därav har vi heller inte mer
backup än några dagar tillbaka.
Mitt råd liksom flera andra konstaterat i den här tråden, anlita inte Loopia för web eller mail. Domäner verkar de vara bra på och det är det enda de ska fokusera på tycker jag, mailtjänsterna drar varumärket Loopia ner i botten.

Det borde vara olagligt att marknadsföra sig om att backup ingår i avtalet om den ändå inte praktiskt går att åberopa som kund.
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat