Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-16, 19:19 #54
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
"Som vanligt", vad snackar du om nu? vad jag vet så snackar vi om 40-55 min nertid på 10 år?

Du får väldigt gärna förklara dig djupare Nord?

Dessutom så var det Björn Eriksen som en gång i tiden ansökte om ägarskap av .se zonen, som privat person d.vs. Han valde senare att lämna den till IIS.

Sen på vilket sätt menar du att ta .se från en dedikerad stiftelse och ge det till staten skulle förbättra något?

3 av Sveriges 8 främsta inom IT säkerhet är inblandad i IIS
http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.116514

Skaffa väldigt gärna underlag i saker du säger innan du slänger ur dig sån skit..

det var naturligtvis ett misstag som egentligen inte skulle fått ske, men det berodde som jag förstått på den mänskliga faktorn som det aldrig går att försäkra sig mot.
Men jag tycker definitivt inte att vi ska se bort från den precision som IIS har drivit .se zonen med, och som jag är säker på att dom kommer att göra i fortsättningen, för om det är något jag vet, så är det att dom kommer att lära av denna händelse, och förbättra alla rutiner och se till att det aldrig sker igen.
Jag håller med. Att förstatliga driften skulle inte hjälpa någonting alls. IIS sköter jobbet bra. Det bästa vi kan göra är att komma med saklig kritik när de gör något fel, som i det här fallet.

Eftersom jag och Levonline har formulerat kritik mot det som faktiskt hände så vet jag att de varit lyhörda för kritiken. En del åtgärder har redan satts in (såsom bättre funktionstester) och förändringar av rutiner är på gång. Även en utredning av olika TTL-alternativ är på G om jag förstått det rätt.

Mer än så här kan vi knappast begära (förutom att man kan tycka att rutinerna borde följts redan från början så det aldrig hände, men det tjänar inget tilla tt peka finger).
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat