Ämne: E-bok
Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-27, 21:24 #4
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Kan hålla med tidigare om att raderna är för långa. Likaså är sidlängden för lång - på en skärm med 1680x1050 upplösning måste jag skolla på i stort sett varje sida för att nå pilarna och det kommer man (jag) inte att orka i längden

Jag förstår att du vill driva trafik till hemsidan och facebook och det är inget fel i det så länge det inte irriterar läsningen. Sidan är sobert ljusgrå med mellangrå text och detaljer - mot detta bryter 2 element av uppe till höger orange-hemsidan och blått-facebook. Det innebär att samtidigt som man läser från vänster överkant till höger nederkant så dras ögat även till höger överkant. Det var inte bara irriterande det var även fysiskt obehagligt i ögonen efter ett par sidor.

Om du håller med om min definition av bra reklam som att den bryter (stör) men är inte irriterande så kan man börja fundera över placering som inte irriterar och jag skulle tro att det är mellan pilarna. Man har läst sidan och ska, hur som, göra något som bryter läsningen. Kanske kunde man ha två sorters promo - en diskret/mindre på varje sida och en större/kraftigare efter ett kapitel.

Önskemål - att slippa grabba musen och klicka på pilen för varje sida utan istället t ex kunna trycka enter/pil framåt eller annan tangent
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat