Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-12, 22:09 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Google vill inte visa kopior i serp:en. Har du tusen likadana webbplatser så kommer Google endast att visa en av dem som ordinarie resultat i sökresultaten. Av varje undersida sker en individuell bedömning av Google för att avgöra vilket som är originalet. Tid och inlänkar, brukar vara det som avgör. Den som indexerades först och som har flest/starkas inlänkar kommer alltså att visas.

Så här ska det fungera. Men Google kan vara dålig på att upptäcka kopior. Det är alltså inte alls ovanligt att flera kopior indexeras och visas som enskilda sökresultat.

Jag släpper allt mitt kontent med två veckors fördröjning till affiliates, cpc-nätverk, prisjämförelsetjänster, mm via ett api. Hittills har Google alltid identifierat min egen sida som original.

"Duplicate content" är inget straff. Google straffar dig inte därför att du har kopierat material. Men det kan vara så att Google inte visar ditt innehåll serp:en. Så länge som din egen sida är "starkast" ur seo-synpunkt, så kommer det att vara dina sidor som visas vid en sökning.


Edit: Om möjligt, så ge användaren som kopierar ditt innehåll, möjlighet att skapa en unik footer, header eller textspalt som visas sitewide. Det brukar räcka med små skillnader för att Google ska indexera och visa samtliga resultat. Det unika innehållet borde vara enkelt att integrera med en iframe eller liknande, i det fall att ditt system inte har stöd för det i dagsläget.

Senast redigerad av Gustav den 2012-04-12 klockan 22:23
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat