WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Billig frakt från USA. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=2099)

Mats 2004-04-22 22:30

Ville bara tipsa om ett fraktbolag som heter Pilot Air Freight (www.pilotair.com) som flyger hit 600 DVD (110 kg/5 kollin) från USA för $215 på tre dagar.

Att jämföras med Postens alternativ som skull kosta 5410.- +moms och ta 5-6 dagar.
(5 kolli x 1082.- med Postpaket utrikes länk)
Skulle man vilja ha det på 1-3 dagar till USA så skulle det kosta 14645.- + moms
(5 kolli x 2929.- med Postens SkyPak länk)

Heja Posten :D

// Mats

md-solutions 2004-04-24 02:02

Jag kan inte förstå att Posten är så dyra när dom i princip har monopol här i Sverige.. och då menar jag vanliga inrikespaket och så.

Johan 2004-04-24 02:33

Citat:

Originally posted by md-solutions.se@Apr 23 2004, 22:02
Jag kan inte förstå att Posten är så dyra när dom i princip har monopol här i Sverige.. och då menar jag vanliga inrikespaket och så.
:huh: Sen när brukar monopol leda till låga priser?

Filip 2004-04-24 02:51

Den tackar vi för Mats!
Har letat länge efter vettiga transportet ifrån USA!
Skitsvårt att hitta, inte så populärt att importera från USA verkar det som. Därav det låga utbudet av transporter. Det mesta kommer väll från Asien... :)

Fredrik 2004-04-24 02:51

Förvisso, men samtidigt så tycker jag faktiskt inte att 5 spänn för att skicka ett brev, till exempel från mig i Göteborg, till ngn i Kiruna som kommer fram dagen efter är särskilt dyrt!
Men att de tar betalt av oss företag är ju ingen nyhet....tyvärr!

Mats 2004-04-24 04:37

Citat:

Det mesta kommer väll från Asien...
Från Asien är det i särklass billigast att ta hem det med båt, tar lång tid men är billigt, tyvärr så vill ofta asiaterna att man skall ta otroligt stora volymer för att det skall vara aktuellt att få köpa från dom.

Citat:

Förvisso, men samtidigt så tycker jag faktiskt inte att 5 spänn för att skicka ett brev, till exempel från mig i Göteborg, till ngn i Kiruna som kommer fram dagen efter är särskilt dyrt!
Tycker dock att det är lite märkligt att dom inte kan ha nån form av "rabattstege" som gör att vi som har stora volymer brev kan få bättre pris än "Svensson" som skickar ett brev i månaden.

// Mats

jannne 2004-04-24 18:28

Citat:

Originally posted by linchpin@Apr 23 2004, 22:51
Förvisso, men samtidigt så tycker jag faktiskt inte att 5 spänn för att skicka ett brev, till exempel från mig i Göteborg, till ngn i Kiruna som kommer fram dagen efter är särskilt dyrt!
Jag tror det tar två dagar till Kiruna (och norr om Sunsdsvall för den delen).

Anders 2004-04-25 02:38

Citat:

Ursprungligen postat av jannne
Citat:

Ursprungligen postat av linchpin
Förvisso, men samtidigt så tycker jag faktiskt inte att 5 spänn för att skicka ett brev, till exempel från mig i Göteborg, till ngn i Kiruna som kommer fram dagen efter är särskilt dyrt!

Jag tror det tar två dagar till Kiruna (och norr om Sunsdsvall för den delen).

Nej, inte nu längre. Nu ska det ta lika lång tid oavsett vart det ska.

Hjalmar 2004-05-02 02:20

Citat:

Från Asien är det i särklass billigast att ta hem det med båt, tar lång tid men är billigt, tyvärr så vill ofta asiaterna att man skall ta otroligt stora volymer för att det skall vara aktuellt att få köpa från dom.
Båtfrakt från asien.

Var finner man det och vad kostar det?

Någon som har något bra tips?

Ludvig 2004-05-02 15:11

Citat:

Originally posted by Suge@May 1 2004, 22:20
Båtfrakt från asien.

Var finner man det och vad kostar det?

Någon som har något bra tips?

Jag fick nyss hem ett paket på 1 m3 som vägde 150kg från Asien.

Frakten gick på 1000 SEK och tog totalt 36 dagar med båt.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson