WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hur lång tid innan resultat i serp? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1052973)

makaflOw 2012-04-08 18:06

Hur lång tid innan resultat i serp?
 
Hur lång tid brukar de ta innan man märker något resultat i serpen efter man skaffat runt 100 nya inlänkar till en sajt? Självklart förstår jag att de beror på hur konkurrenssatt nischen är samt vilken kvalité länkarna har..

Jag har sett andra sajter som rankar #1 med länkar från dom sajterna som jag fått länkar från.. enda skillnaden är att deras sajter är några månader äldre än min.

MrWize 2012-04-09 13:00

Beror helt och hållet på nisch, om alla inlänkar indexerats (hittas av sökmotorerna), hur gammal är din site och hur ofta "tittar google in" och uppdaterar sin cachade variant av din site?

Massor av parametrar som ska stämma in.

En annan sak. Att smälla på med 100 länkar fort, är inte alltid det bästa, utan att portionera ut de 100 länkarna "över tid" ... kan stjälpa mer än hjälpa OM länkar kommer för fort, speciellt på en sprillans ny site :o

strangelogic 2012-04-26 06:43

Allt beror på nischen som sagt. Andra saker att tänka på är indexering av inlänkar, hur länge du haft sajten, hur ofta man söker på din sajt samt uppdateringarna av din cachade variant av webbplatsen.

pluxus 2012-04-26 11:12

Om du använt samma text på länkarna eller/och använt dig av några spamlänkar kommer du aldrig upp till toppen av Google nu så vida du inte kan ta bort de länkarna efter den senaste uppdateringen nu i dagarna av Google. Som MrWize också säger så hoppas jag din sida inte är ny. För då är det nog kört med den eftersom ingen ny sida får 100 inlänkar på någon dag (så vida inte du har något inlägg som är väldigt (väldigt!) bra.

tartareandesire 2012-04-26 13:02

Det är omöjligt att svara på din fråga. Det kan dröja en vecka, det kan dröja ett halvår, det kanske inte händer alls. Vi vet inget om vad det är för länkar (men antar att det inte är särskilt hög kvalitet på de flesta?), vi vet inget om hur din sida är byggd, vi vet ingen om vilken bransch det gäller osv... Kan lika gärna svara "ananas" på frågan :)

kw_wasabi 2012-05-02 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av makaflOw (Inlägg 20437147)
Hur lång tid brukar de ta innan man märker något resultat i serpen efter man skaffat runt 100 nya inlänkar till en sajt? Självklart förstår jag att de beror på hur konkurrenssatt nischen är samt vilken kvalité länkarna har..

Jag har sett andra sajter som rankar #1 med länkar från dom sajterna som jag fått länkar från.. enda skillnaden är att deras sajter är några månader äldre än min.

Det tar ungefär så lång tid som tiden det tar för Google att hitta länkarna. Vissa länkar ligger på sajter som Google besöker ofta, och då hittas de snabbt. Andra ligger på sajter som sällan uppdateras och därmed besöks sällan.

Har sidan som länkar till dig omindexerats och länken finns med i Google-cache kan du anta att den räknas och ger effekt för din placering.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson