Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Payer eller Samport?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-19, 14:39 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Hej,

Har kortbetalning via Payer idag, och har försökt räkna på ungefär vilka avgifter jag har (inkl. moms):

1000:- 5+3+16+12,5=36,5kr 5+4+12,5=21,5kr
5000:- 5+3+16+112,5=136,5kr 5+4+61=70kr
10000:- 5+3+16+237,5=261,5kr 5+4+124=133kr

Detta är inte Payers ordinarie priser, utan vi förhandlade lite. Säljer för ungefär 30-50 tusen i månaden via kort+internetbank.

Funderar på att byta till Samport+Handelsbanken, men vad är det egentligen man tjänar mest på? Är det främst bankkorten som blir billigare att ta emot? För kreditkort ligger ju avgiften på 2,20% (för Handelsbanken) så där verkar det bli en mer marginell vinst.

Är det något strul med Samports betallösning man bör känna till? Payer har fungerat bra i alla avseenden hittils, även om man får vänta på pengarna i 1-2 veckor ibland. Vad kostar Internetbanklösningen via Handelsbanken nuförtiden?

Mvh, Daniel
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-19, 19:40 #2
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Försök satsa på någon leverantör som inte har procent på köpet, utan endast en fast avgift för att hålla nere kostnaderna. Givetvis tar de, de som jag känner till, en etableringsavg. samt en månadskostnad.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-19, 22:50 #3
Tarass avatar
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 135
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
Tarass avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 135
Certitrade har ju förhålladevis låga avgifter, men tyvärr inget API (än).
Du skrev inte vad du fick för avtal med Payer, men om det var ett tag sen så kan du försöka förnya ditt avtal innan du går vidare.

Dibs är ju ett alternativ till Samport. Jag har kunder som använder båda, och de kan väl ses som något sånär likvärdiga. Vid större omsättning blir oftast Dibs något billigare.
Jag tycker även du ska ta kontakt med din bank. Har du en bra bankkontakt kan du få ett hyfsat avtal. Kostar inget att be om en offert.
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-19, 23:08 #4
Micke04 Micke04 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 571
Micke04 Micke04 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 571
En stor fördel med samport+bank är ju att många visa/mastercard inte är kreditkort utan betalkort. I dessa fall utgår ingen procentavgift. I sverige så är andelen betalkort mycket hög så du kan spara en hel del.

Har bra erfarenhet av samport sofar..
Micke04 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-20, 11:37 #5
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Tack för alla svar! Då blir det troligen att byta till Samport+Handelsbanken inom kort. Är det några problem med Samports lösning man bör vara medveten om? Har en osCommerce webshop där detta skall implementeras, såg dock att det fanns contribs till detta.

Någon som har koll på Payers avtalsvillkor? Är det 3 månader, eller måste man vänta till avtalsåret löpt ut?

Mvh, Daniel
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-20, 13:19 #6
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Samport+Teller är billigare än Handelsbanken.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-20, 21:22 #7
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Har skrivit till Teller nu får se vad dom kan erbjuda.
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-20, 21:24 #8
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
samport har en färdig osc modul som du kanske redan har hittat. Dom har väl två alternativ tror jag där det enklare fungerar som så att du skickas till samports egna https sida och trycker i kortnummret medans det andra fungerar som det gör hos dig idag - man trycker in kortnummret vid utchekningen på en din https sida.

Jag har haft lite strul med ssl och oscommerce tidigare men det behöver inte betyda att du kommer att få det.

När det gäller avtalstid så behöver du väl inte bry dig så mycket om det. Det är ju bara att säga upp avtalet (om du vill) och sluta använda deras tjänst - du betalar ju ingen fast avgift för payer...
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-20, 22:42 #9
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Jag har hittat Samport modulen, dock inte tittat igenom den än, tänkte invänta Teller's svar imorgon innan jag kör igång. SSL och 3D-Secure fungerar det utan problem?

Enligt Payer's sida "Detta behöver du inte oroa dig för eftersom varningen bara betyder att den webbplats du är inne på, inte använder SSL-certifikat, vilket PAYER gör."

Fungerar detta på samma sätt när man kör via Samport, dvs. så att kunderna befinner sig i en SSL säkrad miljö? Vill ju helst slippa greja med saker själv som rör SSL. Tycker det fungerar mycket bra som det gör idag, dvs. att kunderna skriver in kortnummret vid utchekningen på vår https sida.

Tack för tipset Johan, hade faktiskt inte tänkt så långt..

Mvh, Daniel
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-20, 22:50 #10
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Du kan använda dig av Samports "hostade" lösning eller API-lösningen. Till API-lösningen finns det mig veterligen ingen färdig modul avsedd för osCommerce. Den "hostade" lösningen är inte så krånglig som det kan låta, kunden skickas vidare till en SSL-skyddad sida och får där ange kortnr m.m. Har inte haft några problem med denna lösning, Binero använder även denna lösning har jag för mig.

Modulen som tillhandahålls av Samport fungerar relativt bra. Vissa har haft lite problem då order inte registrerats (inte hänt mig), men du kan alltid kolla i Telluspay. Annars så vet jag att man inte kan använda specialtecken i produktnamn med Samports modul.

Jag användar mig av Swedbank som inlösen och det har fungerat bra. Man kommer snabbt igång med direktbetalning till Swedbank och det är ju positivt med tanke på dess storlek.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017