Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-01, 01:11 #3
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Intressant. Om jag förstår dig rätt så klarar vi oss i Sverige genom att vi gått över till hostade lösningar, delvis som en följd av PCI-kracvet.
Hur planerar du att göra själv med detta?
Japp, eftersom sverige har gått över till hostade betalningslösningar så slipper ni i alla fall bekymren med PA-DSS kravet.
Det vore ju enkelt att säga att amerikanska butiker också skulle kunna gå över till hostade lösningar, men i de forum jag har läst så vill de allra flesta köra integrerad lösning och kan inte ens tänka sig att skifta.

Vet inte hur många amerikanska ebutiker det finns, men säg att det finns i alla fall en halv miljon butiker och hälften tänker fortstta med API. Det är väldigt många det som ska byta plattform. Eller hosta upp några hundra tusen.

Själv tänker fortsätta med integrerad betalning direkt på sajten i ett par butiker och en med hostad lösning (den skulle kosta flera hundra tusen att certifiera, minst).
Alla tre butikerna klarar PCI-DSS och två av dem kommer att ligga på en plattform som kommer vara PA-DSS certifierade nu om några veckor.

Tror att jag läst nånstans att svenska fysiska kassasystem måste klara PCI standarden den 1:e januari 2010. Dessa går väl i alla fall inte lägga ut hos nån hostad variant?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat